Studenci i doktoranci - możliwość zapomogi - informacja

Studenci i doktoranci, którzy w związku z wprowadzeniem stanu epidemicznego oraz z innych przyczyn związanych z pandemią koronawirusa, znaleźli się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej, mogą otrzymać pomoc z uczelni w postaci jednorazowej zapomogi z funduszu stypendialnego.

Wnioski o zapomogę można składać drogą elektroniczną (przez system eHMS) do dziekanatu wydziału, na którym student się kształci.

Podstawą wnioskowania o zapomogę może być np. utrata przez studenta/doktoranta lub członka jego rodziny źródła dochodu, spowodowana ograniczeniami w funkcjonowaniu pracodawców, związanymi z epidemią koronawirusa. Student/doktorant, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej, może ubiegać się o jednorazową zapomogę w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020 zgodnie z obowiązującym Regulaminem świadczeń dla studentów Politechniki Krakowskiej.

Jednorazowa zapomoga, w związku ze skutkami epidemii koronawirusa, będzie wynosić 700 złotych.

Wniosek o zapomogę, zgodny z obowiązującym wzorem, należy dostarczyć drogą elektroniczną oraz dołączyć wymagane i wiarygodne dokumenty potwierdzające utratę źródła dochodu przez siebie lub przez najbliższych członków rodziny, pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym.

Dokumentami potwierdzającymi utratę źródła dochodu mogą być, m.in.:
- zaświadczenie o braku możliwości wykonywania pracy;
- zaświadczenie o utracie zatrudnienia (umowa o pracę, umowa cywilno-prawna);
- zaświadczenie Inspektora Sanitarnego o objęciu kwarantanną rodziny studenta/doktoranta, co spowodowało utratę źródła dochodu; itp.

Jednocześnie informujemy, że powołanie się przez studenta/doktoranta wyłącznie na wprowadzenie stanu epidemii nie będzie wystarczającym powodem do pozytywnego rozpatrzenia wniosku o zapomogę.

Możliwe jest także, zgodnie z zaleceniem MNiSW, wydłużenie terminu na uzupełnienie wymaganych dokumentów. Równocześnie MNiSW nie zwalnia uczelni ze stosowania ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego, w zakresie przyznawania świadczeń (czyli nie zwalnia z obowiązku dostarczenia wniosku i zaświadczeń w formie papierowej, kiedy będzie to już możliwe).

Jak złożyć wniosek o zapomogę?

Po pobraniu – tutaj ze strony PK lub z pliku umieszczonego w ogłoszeniu dostępnym w systemie eHMS – wzoru wniosku, student/doktorant uzupełnia wniosek, skanuje lub robi zdjęcie i jako załącznik wysyła poprzez pocztę wewnętrzną w eHMS na adres pracownika dziekanatu wskazanego na stronie internetowej wydziału (na WIEiK pomocą socjalną zajmuje się Pani mgr inż Iwona Gołdasz, adres e-mail: igoldasz@pk.edu.pl). Załączanie zaświadczeń odbywa się w identyczny sposób.

Wydział poda na swojej stronie internetowej dane kontaktowe do pracownika dziekanatu, do którego ma być adresowany wniosek studenta, a w ogłoszeniu dostępnym w eHMS poda dane w takiej formie, jak dokonuje się wyszukiwanie pracownika w systemie eHMS (tj. nazwisko/imię/drugie imię). Przesłany w powyższej formie wniosek wraz załącznikiem podlega rozpatrzeniu. Wniosek złożony przez doktoranta Wydział przekazuje do Działu Spraw Studenckich.

Przesłanie wniosku w formie elektronicznej przez system eHMS nie zwalnia studenta/doktoranta z obowiązku dostarczenia do uczelni wniosku i zaświadczeń w formie papierowej – oryginalnej, w czasie kiedy będzie już możliwy bezpośredni kontakt z pracownikami dziekanatu, pod rygorem zwrotu przez studenta/doktoranta nienależnie pobranego świadczenia.

Wszelkie pytania w sprawie zapomóg należy kierować drogą mailową do osoby zajmującej się pomocą socjalną w Dziekanacie WIEiK (j.w.).